Skip to the content

Mymo Terminal är ett företag som har specialiserat sig på att förenkla det administrativa arbete som sker i samband med lastning och lossning av gods på lager och terminaler. Vi har hjälpt Mymo att kommunicera sin fantastiska lösning.

På uppdrag av reklambyrån Uncle Unicorn spelade vi nyligen in en serie reklamfilmer för mötesplatsen.se. Dejtingsidan moteplatsen.se vill positionera sig som det mer seriösa alternativet bland alla de dejtingsajter som finns på marknaden och Uncle Unicorn har tagit fram en kampanj för detta.

För ett år sen gjorde en ny aktör debut på den svenska musikhimlen. Friday Night Tacos är Typecast Medias alldeles egna husband och låten Land of oppurtunity var gruppens debutsingel som under sommaren 2016 släpptes på Spotify. Nu kommer uppföljaren.

Nu kan vi stolt presentera vårt arbete tillsammans med Länsstyrelsen och kommunikationsbyrån Nowa. Till plattformen informationssverige.se har vi producerat reklamfilm och animerad film.

Wästbygg är en stor byggaktör med huvudkontor här i Göteborg. De bygger både bostäder och kommersiella byggnader och deras systerbolag Logistic contractor är inriktade på uppförande av logistikanläggningar. Detta är vårt första projekt tillsammans.

 

Byggföretaget Wästbygg, som vi tidigare har gjort film åt för att lyfta fram deras koncept Boaktiva (länk), vill fortsätta jobba med rörlig bild i sin marknadskommunikation, och de vill också fortsätta att jobba med oss. Kul gånger två tycker såklart vi.

Ett allvarligt skämt som nu blivit verklighet. Contentbyrån Typecast Media har, under artistnamnet Friday Night Tacos, gett ut sin första låt, Land of Opportunity. Vår producent Stefan Spikh, är upphovsman och frontfigur i bandet.

HTS BeSafe AS är ett av Skandinaviens ledande företag inom utveckling och tillverkning av bilbarnstolar och andra trafiksäkerhetsprodukter. I slutet av April hade vi en heldags inspelning i House of Visions studio i Jonsered där vi lyfte fram de nya produkterna iZi Go Modular och iZi Modular.

När Guldäggen delades ut i veckan så belönades H&Ms Close the Loop-kampanj två gånger om i kategorierna Hantverk och Onlinefilm. http://guldagget.se/vinnare/ar/2016/

Föga förvånat stod Forsman & Bodenfors som byrå och tillsammans med H&M och produktionsbolaget Call Boy så skapades en fantastisk film.

Det känns extra roligt för oss på TYPECAST MEDIA då vi fick vara en del i kampanjen när vi producerade flera Behind the scenes-filmer för H&Ms Instagram.

Grattis alla inblandade och ett extra tack till Executive Producer Alexander Blidner för att du tar oss med på såna här spännande äventyr!


/Stefan S

 

Igår var vi vid Ålgårda Vattenkraftverk, strax utanför Kungsbacka, och filmade på uppdrag av Länsstyrelsen. Vi hade även besök av David från Olshumla för att få lite snygga drönarbilder.

Intresserad av en företagsfilm?

Har du vägarna förbi Göteborg, får du gärna svänga förbi kontoret så bjuder vi på kaffe. Vi pratar gärna om livet i allmänhet och filmproduktion i synnerhet, och hur vi kan skapa en företagsfilm om just det du vill förmedla till dina kunder eller medlemmar. Välkommen in!

Typecast Media - din kreativa produktionsbyrå i Göteborg

Kontakta oss